KLACHTEN

Heb je een klacht of zit je ergens mee?  Maak het bespreekbaar en loop er niet te lang mee rond. We gaan graag met je in gesprek om dit op te lossen. 
We vinden het belangrijk dat je je op je gemak voelt bij de echoscopist en optimaal kunt genieten van je echo en je baby op het beeld. Wij hebben jarenlange ervaring als verloskundige waardoor wij getraind zijn in het voeren van gesprekken. 

Dus zit je met vragen, onzekerheden of ben je ontevreden; laat het ons weten zodat we er samen kunnen proberen uit te komen. Vind je het lastig om dit gesprek alleen te voeren? Neem gerust een vertrouwenspersoon mee naar dit gesprek. 

Komen we er samen toch niet uit? Dan kun je gebruik maken van een klachtenfunctionaris.

Een klachtenfunctionaris is onpartijdig en werkt vertrouwelijk. Zij bespreken met jou je onvrede en bespreken met je wat je zou willen bereiken met het indien van je klacht. Je wordt hierin voorzien van advies, zowel voor het voeren van een gesprek als het opstellen van een klacht op papier. Het streven is om een klacht binnen 6 weken te behandelen. 

Is een persoonlijk gesprek met of zonder klachtenfunctionaris toch niet afdoende? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Hier wordt de klacht onderzocht en beoordeeld. Vervolgens volgt er een bindende uitspraak.